Leggins;)

Innan jag började gå ner i vikt så bytte jag alltid om till mjukisbyxor när jag kom hem. Just för att det är så skönt & man kan skylla på "att det är byxorna som är för stora" när man tittar i spegeln & tycker att man ser stor ut.
Men nu så tar jag alltid på mig leggins istället, så varje gång jag går förbi en spegel så ser jag exakt det jag vill ändra & blir påminnd om varför jag kämpar med detta. :)

Jag har mer fett än vad jag vill ha på mina ben. Sen har jag väldigt starka lårmuskler pga ridningen, & de vill jag faktiskt få bort en del av. Just eftersom att jag tycker det är sjukt mycket snyggare att ha ett par slimmade ben, än ben som ser "buckliga" ut pga musklerna. Är väl till viss del mer hälsosamt att ha muskler, men eftersom att jag är  så ser det väldigt oproportionerligt ut...
Är väl inte direkt så lätt att få bort muskler, men antar att det inte kommer se lika fult ut när jag får bort lite mer fett från dom :)


Kommentarer
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, positiv energi, lågkolhydratkost & träning! Nu även Bloggjoggen-skåne

SV: Nej jag menade inte att du direkt gick på någon uttalad svält diet, och det var absolut inte meningen att kritisera :)



Ville bara tipsa om att även om du äter hälsosamt och har gjort en bra plan för din livsstilsförändring, så kan FÖR lågt kalorieintag stjälpa mer än det hjälper. Är övertygad om att du kan äta i alla fall 800-1000 kalorier om dagen istället för ca. 500 och ändå få en hälsosam viktnedgång. Bara så jag menade :)



Det där med att strossa runt i leggings hemma istället för mjukbyxor för att se hur man faktiskt ser ut var en mycket bra idé! Det är alltid lätt att förvränga, dölja, ändra samtidigt som man nog ofta har en förvrängd bild av sig själv och sin egen kropp också. Att studera sin egen kropp i sin naturliga form kan nog i längden ge en realistisk och bra bild av sig själv!

2010-02-11 @ 18:33:30
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/
Postat av: z

hahaha det är så kul att kunna skratta åt vissa grejer ibland:) inte för att jag brukar skratta högt när jag går för mig själv, folk skulle tro att jag var gaalen>;P

själv vågar jag btw. inte gå runt i bikini än.. gjorde det med några klasskamrater förra året, några av killarna var också med, jag kände mig så FET!! håller verkligen med om mjukisbyxor, precis tagit på mig några och min midja ser sådär skönt smal ut!!;D

lycka till,

stay stron!

2010-02-11 @ 18:48:30
URL: http://vogueaholic.blogg.se/
Postat av: klara

Hej tycker du är jätte duktig som verkligen går in och satsar så på din viktminskning, men jag har bara en fråga, vad ligger ditt BMI på? För det verkar inte som att du är så tjock som du själv tycker du är.

Lycka till:)

2010-02-11 @ 19:26:17
Postat av: elli

Jag vill egentligen också ha bort massa muskler. Typ mina vaaader >.<

2010-02-11 @ 19:28:50
URL: http://tomorrowcanwait.blogg.se/
Postat av: c

Är det där dina ben?

Fina isåfall.



Och hej förresten, jag är en ny läsare : D

2010-02-12 @ 12:36:16
URL: http://popprinsen.wordpress.com/
Postat av: p

gah, hatar muskler.varför kan man liksom inte bara ha pinnar till ben? ._.

2010-02-18 @ 14:20:42
URL: http://autumnpromises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0