Svar på anonyma kommentarer

Kajsa om Vägning:
Vilken sida använder du dig utav för att se exakt hur mycket du tar in?:)


Svar: Använder mig av Matdagboken.

klara om Leggins;):
Hej tycker du är jätte duktig som verkligen går in och satsar så på din viktminskning, men jag har bara en fråga, vad ligger ditt BMI på? För det verkar inte som att du är så tjock som du själv tycker du är.
Lycka till:)


Svar: Tack så mycket! Jag tycker inte om att gå efter BMI, just eftersom att det inte tar hänsyn till hur mycket på kroppen som är fett respektive muskler. Muskler väger mer än fett, & är man som jag & har väldigt starka muskler, främst på ben & armar, så ger den inte rättvisa överhuvudtaget.
Men ja, jag behöver gå ner i vikt om man går efter BMI. :) Så det är ingen förvrängd självbild på mig alls, utan jag är medveten om vad jag gör. :)

LInda om Dagens intag 3/2:
Hej! ett kalori intag på 600 kan inte vara riktigt bra för kroppen under en längre tid! har under hela mitt liv tränat och är super nöjd med min kropp! äter 2500 kalorier varje dag och går ner mer i vikt än vad jag går upp! så börja äta rätt i stället :) så löser sig det mesta det är allt små ätande ! jag började räkna kalorier ett tag och detta slutar ofta i kaos för många! ett tipps ät mer rör på dig mer ! promenera 1 timme ca 1 mil så förbärnner du dom där kalorierna lika snabbt så ät mer tjejen :) du kommer vara nöjd en då!
// Linka


Svar: Jag vet att det inte är bra att äta så få kalorier i längden, speciellt eftersom att det kommer vara rätt jobbigt att gå tillbaka till att ha ett "normalt" kaloriintag sedan när jag nått min målvikt.  Men just nu så klarar jag av dagarna med så få kalorier som jag får i mig. Jag känner mig stark som kan kontrollera hur mycket jag sätter i mig & att jag sedan märker skillnad på vågen dag för dag är så himla skönt, eftersom jag alltid vill att allt ska gå snabbt, tålamodet är inte på topp alltid ;)
Sen så äter jag 4-5 mål om dagen med MAX 3-4 timmars mellanrum, just eftersom att jag inte vill att kroppen ska ställa in sig på svält, då allt man får i sig omvandlas till fett istället för energi. 
Anledningen till att det blir väldigt kalorisnålt är att jag äter så mycket frukt & grönsaker. Så jag går ju aldrig hungrig, förutom på kvällen, eftersom att jag försöker att inte äta något efter 18:00 :)

Anonym om Dagens intag 11/2:

Är du medveten om att man förbränner ca 30 kcal per kilo man väger en dag då man inte tränar, eller ens rör på sig? Alltså om man väger 60 kg förbränner man 1800 kcal(60x30)!
Sluta ät så lite, det är inte bra för dig. Du är sjuk, sök hjälp och lev livet istället! Det är du värd :)


Svar: Yes, jag är medveten om det! & svaret ovanför är ungefär samma svar som på denna frågan. När jag gått ner till min målvikt & fått bort alla extrakilon så kommer jag sakta men säkert att dra upp på kaloriintaget igen, samt träna ännu mer så att jag kan hålla kroppen i den form jag vill ha.
Sen att säga att jag är sjuk & behöver söka hjälp tycker jag är lite att ta i. Jag anser inte mig själv vara sjuk. Visst kanske jag har ett lite taskigt förhållande till mat just eftersom att jag vet hur mycket onytta det kan göra om man stoppar i sig för mycket & är överviktig.
Men just nu vill jag bara få bort alla extrakilo, & när jag fått det, så kommer jag aldrig mer vilja gå upp dom igen, men jag kommer ju inte äta såhär lite hela livet, utan jag kommer kunna unna mig saker sedan ändå :)
Så jag anser inte mig själv som sjuk. Frisk som en nötkärna & försöker bara att gå ner i vikt! :-)



Kommentarer
Postat av: s

åh jag hatar anonyma kommentarer! iallafall när dom är kritiserande!

2010-02-13 @ 14:20:48
URL: http://supersizevssuperskinny.blogg.se/
Postat av: p

annonyma är oftast annonyma för att du inte ska kunna klaga tillbaka, haha.. :c men jag tkr du är duktig med vikten!

2010-02-19 @ 09:38:34
URL: http://autumnpromises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0