Tjaat

Jag blir SÅ irriterad när folk säger åt mig vad jag ska & inte ska göra. Hatar det. När jag blir tillsagd att göra något, som jag mår dåligt över, tex att plugga på saker som jag har efter mig, så slutar det ofta med att jag inte gör nånting. För jag vill liksom "gå emot" vad folk säger. Jag gör saker när jag vill, inte för att nån annan säger till mig.

Ännu jobbigare är det när folk klagar på det jag äter/inte äter. De senaste dagarna har folk märkt på mig att jag har gått ner i vikt (wohoo, självförtroende-boost!), men så börjar de sen klaga, speciellt de i min familj. "Ät inte så lite" , "du kan inte hålla på att tänka på vad du äter hela tiden" , "du kommer sluta i ätstörningar om du fortsätter såhär" , "det får inte gå överstyr" osv osv osv..
Min familj vet om att jag vill gå ner i vikt & visst, de stöttar mig i det så mycket det går. Men såå irriterande att höra tjat hela, hela tiden. Det är ju inte så att jag gör detta på ett ohälsosamt sätt? Jag äter 4-5 mål om dagen med max 3-4 timmars mellanrum, jag försöker röra på mig så mycket jag kan.
Så jag tycker inte att jag har något problem. Visst kan jag erkänna att det kommer bli tufft att trappa upp på kaloriintaget sen när jag nått min målvikt, & lite jobbigt blir det att sluta räkna kalorier, men det är ett senare problem som jag tar då.
Just nu vill jag bara gå ner i vikt så mycket jag kan inför sommaren, för att må bra. För jag kommer definitivt inte må bra i sommar om jag inte går ner i vikt. Jag mår såå dåligt av att ha extrakilon.
Så nu ska jag kämpa hårdare än nånsin! SKA klara det!



Kommentarer
Postat av: e

tack tack tack för underbar kommentar! och stå på dig, fy fan vad skönt att du får smal-kommentarer, men vissa andra kommentarer är verkligen pain in the ass!! du äter ju verkligen BRA och regelbundet,(det är just det som kommer göra dig nöjd i sommar, att du INTE svälter alltså, för svält fungerar aldrig i längden). fortsätt fortsätt! <3

2010-02-16 @ 22:40:01
URL: http://demia.blogg.se/
Postat av: eLi

SUGEN PÅ ATT VINNA 100.000KR? KOLLA IN HOS MIG FÖR MER INFO!

2010-02-16 @ 23:00:25
URL: http://lovejunkiie.blogg.se/
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Superbra skrivit! =)

2010-02-16 @ 23:07:23
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: Andreas

Besök gärna min blogg! :)

2010-02-16 @ 23:38:28
URL: http://mittnamnarante.blogg.se/
Postat av: J

sv: eller hur! vi kommer känna oss hur fina som helst, må hur bra som helst och verkligen inte ångra oss ett dugg! bara vara så otroligt glada och stolta över att vi har lyckats, att vi inte gav upp:) att vi gjorde det så många andra bara drömmer om "åh jag önskar att jag var smalare/kunde gå ner lite i vikt" osv men ändå inte gör något åt det! och det kommer verkligen inte finnas någon mage som hänger över shortsen:D:D



tycker det är superbra att du äter regelbundet, för precis som demia skrev här ovan så fungerar ju aldrig svält i längden. och förbränningen hålls igång och energin fylls på:) tycker du har riktigt bra dagar i matväg! och verkligen, en snickers är bra mycket bättre än semla, en semla innehåller ju nästan dubbelt så mycket kcal:)



jag är lite orolig över det där hur det blir sen när man nått sin målvikt.. kommer man klara att börja äta mer? kommer ens förbränning klara av det utan att man går upp massor? och framförallt undrar jag hur man ska lyckas bli av med kaloriräknandet..det går ju per automatik nu liksom. men ja, antar att det blir ett senare problem:) nu ska vi bara fokusera på att bli av med kroppsfettet!;D

2010-02-16 @ 23:43:30
URL: http://novemberonsdag.blogg.se/
Postat av: skinny love

stay strong, vi klarar det!:D

2010-02-17 @ 21:42:38
URL: http://skinnylove.webblogg.se/
Postat av: c

åh. jag hatar också när folk tjatar om maten. fast inga har sätt att jag har gått ner än så det gör väl inget.. men jag tkr du är stark som fortsättar kämpa trots tjat.

kram!

2010-02-23 @ 12:59:44
URL: http://autumnpromises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0