Kaloriräkning!

De senaste dagarna så är det är en del som undrat var & hur jag räknar mina kalorier.
Jag använder mig av en sida som heter www.matdagboken.se !

Där skriver man in allt man äter, hur mycket man ätit, vilka tider osv. Så räknar den ut hur många kalorier det på varje måltid & dag.


Sen utför den olika diagram också.
Tex över energifördelningen - hur mycket av dagens kost var kolhydrater, protein & fett?
Vilka vitaminer & mineraler man fått i sig & hur mycket.
Vad för sorters fetter man fått i sig. Mättat, enkelomättat eller fleromättat fett?
Samt "övriga ämnen" - hur mycket salt, alkohol, kolesterol & kostfibrer man fått i sig.

Sen så kan man även skriva in om man tränar. Finns massa alternativ att välja på,  så räknar den ut hur många kalorier man förbränt :)

Den är verkligen skitbra den sidan! Medlemskapet är även gratis, så den rekomenderar jag starkt till alla er där ute som räknar! :)



Kommentarer
Postat av: emma

åh tack!

2010-01-28 @ 06:51:03
URL: http://finewithoutsugar.blogg.se/
Postat av: evelina

sv: haha nej fett bor inte här längre;) hahaha

nu jävlar är det skinny som är det nya svarta:)

nu är vi ju igång ordentligt. stay strong<3

ha en toppen dag

2010-01-28 @ 12:30:23
URL: http://evelinacraazy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den har jag aldrig sett innan, fan vad bra! tack! :-D

2010-01-28 @ 16:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0