Läsarfråga!

Hur har ni det? Kör ni stenhårt hela veckorna utan att äta nåt godis elller liknande, eller har ni en speciellt dag då ni får unna er något extra?

Det står ju om just detta på rätt många ställen. Att man inte ska banna sig från att äta vissa grejer, såsom godis. Just eftersom att chansen för att hetsäta ökar om man förbjuder sig själv äta godis, choklad eller nåt annat onyttigt.


Tror det är så att om man tar en bit choklad, så vill man bara ha mer sen, för då tänker jag att "fan äh nu har jag redan förstört denna dagen med att äta onyttigt, så kan lika gärna trycka i mig hela kakan" - så proppar man bara i sig eftersom att man redan pajjat dagen & lika gärna kan förstöra det ordentligt.
Så gjorde jag förr.
Men nu, eftersom jag inte ätit nåt godis eller onyttigt på ca 2 veckor så vet jag inte hur det skulle bli om jag åt onyttigt nu..?

Så.. Kör ni stenhårt utan onyttighter eller ha ni någon dag då ni unnar er lite extra & isåfall vad äter ni då? :)
STAY STRONG

Kommentarer
Postat av: evelina

sv: Ja den är underbar!

Jag har äntligen lyckats hålla mig ifrån sötsaker med (okej två dagar men ändå hhaha) och jag tycker att när man väl äter något så känns det som att suget kommer ännu värre dagen efter. Skit i att äta något du är så jävla duktig redan:)

<3 stay strong

2010-01-30 @ 20:22:31
URL: http://evelinacraazy.blogg.se/
Postat av: down

jag kör stenhårt, för det är som du säger, att om man tar en känns det ändå som att man förstört dagen.

kram på dig! :)

2010-01-31 @ 09:55:06
URL: http://downdowndown.blogg.se/
Postat av: cooikedoough

Som tur är har jag inte så jätte stort sötsug. Så jag håller mig undan godis så mycket jag kan.

Men ibland unnar jag mig lite popcorn som jag har popat i en kastrull med rapsolja [1/2 dl = 120 kcal] eller några lakris fudge. :D



sv; hihi tack! Så kul att du gillar den :D



Sray strong <3

2010-01-31 @ 10:11:42
URL: http://cookiedoough.blogg.se/
Postat av: b

Jag försöker hålla mig så nyttig som det går, kör stenhårt på veckodagarna men brukar släppa efter lite på lördagar och kanske unna mig en liten skål med nyponsoppa och lightglass om det behövs, hellre det än hets:-)



sv; får bli något sånt ja, mycket grönsaker och lite av resten. tack för tipset:-)

stay strong!

2010-01-31 @ 14:26:34
URL: http://nevertoothin.blogg.se/
Postat av: J

jag brukar inte äta godis och glass och sånt, utan äter nyttiga grejer. men vissa dagar när jag inte känner mig så motiverad eller kanske en lördag när jag bara vill släppa allt, så blir det däremot ibland "normala dagar" när jag äter uppemot 1300 kcal, men fortfarande inte med nåt direkt onyttigt. godis äter jag ytterst sällan för när jag väl gör det så äter jag så jääkla mycket!:)

2010-02-01 @ 23:23:50
URL: http://novemberonsdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0