Läsarfrågor

Klara om Svar på kommentarer:
Kostar det någonting att bli medlem i matdagboken.se ?? Svara snälla för vill bli medlem där i såna fall :)

Sv:
Det är helt gratis :)

Anonym om Dagens intag 2/3:
peppande blogg :)
bara frågar, hur mycket har du gått ner sen du började med det här?
Skulle va bra att veta hur mkt det lönar sig att kämpa!!
När jag skriver denna komentaren är jag jäkligt sugen på vitt bröd vi har hemma, men jag försöker låta bli haha!


Sv:Jag har gått ner sammanlagt 8,8kg sen jag började ordentligt med detta i mitten/slutet på Januari. 
Så jag tycker ju till en viss del att det är grymt värt det! Å andra sidan så är det ju inte så jävla kul att gå runt & tänka på mat hela tiden, varje dag. Det är skitjobbigt. Att hela tiden tänka på hur man ska klara av att träna av sig extra kalorierna man får i sig, "hur många kalorier är det i en dl", "syns det att jag har gått ner?" & alla dom tankarna som är totalt meningslösa som flyger omkring i huvudet, bli ledsen & nervös när man ser att det är korv & bröd i bamba i skolan, inte kunna vara med & äta med kompisar/familj - det blir som en väldigt social grej, att äta, det har det alltid varit i min släkt..

om du vill gå ner, så tycker jag att det mest hälsosammaste du kan göra är att äta över 1000 kcal om dagen & sen träna regelbundet, men inte bli "för inne" i det. Att du låter dig själv äta gott ändå, trots att du vill gå ner i vikt.
Jag är så glad över de kilo som är borta från mig, men samtidigt kan jag medge att jag är lite arg på mig själv som bara får i mig såhär få kalorier om dagen, för jag mår inte bra av det. Mår jättedåligt på både kvällen, morgonen & ibland även under dagarna, svimfärdig så fort jag ställer mig upp. Jag orkar inte plugga eftersom att jag inte kan koncentrera mig, när jag väl somnar (vid 1-halv 2) så är jag så trött i kroppen att jag kan sova hur länge som helst & försover mig grovt varje dag. Kaloriräkningen pågår i mitt huvud hela dagarna & det kommer bli tufft att sluta räkna sen när man är färdig. Men det är ett problem jag tar senare för just nu är jag alldeles för insatt i dethär.


elin om Dagens intag 5/3:
Var nöjd med dig själv ist, även om du mår bra är det sjukligt att sitta och räkna det minsta du äter, och om nu du vill ha ett liv så behöver du ju inte uppmuntra unga tjejer som läser det här att banta sig till skellet?

Sv: Tack för din kommentar, men jag kommer aldrig kunna vara nöjd med mig själv så som det är nu. Jag ska gå ner i vikt & så är det bara, mitt liv.
Vet att det inte är bra att räkna minsta lilla egentligen, men eftersom att det har funkat hittils så tänker jag fortsätta tills det är färdigt.
Sen uppmuntrar jag INGEN att banta sig till skellet, verkligen, verkligen inte!  Detta är ingen pro-ana blogg, utan det är en blogg om min viktnedgång & som en dagbok för mig själv. Sen att jag har fått massa fina, duktiga tjejer som läsare är bara ett stort plus eftersom att jag känner mig extra peppad till att gå ner. För jag vill inte gå in här på kvällarna & skriva ner allt onyttigt jag ätit, så därför försöker jag att inte äta nån skit.

Lollo om Dagens intag 10/3:

Jag har precis börjat kolla i din blogg och jag tycker mest att jag får anorexia-vibes av det här. Hur mycket väger du och hur mycket vill du väga? Du borde väl iaf ligga på 500-1000kcal och det tycker jag egentligen är lite lågt! Dessutom orkar man ju aldrig träna med sådär litet kaloriintag PLUS att jag tror att man bara går upp igen så fort man slutar banta om man bantar sådär hårt...
Sv:
För det första så har denna bloggen ingenting med anorexia att göra. Jag svälter inte mig själv. Kaloriintaget blir så lågt eftersom att jag inte äter pasta, potatis, ris, feta såser osv. Utan jag äter bara grönsaker, frukt, soppor, vitt kött & liknande. & det är ju väldigt kalorisnålt så..
Jag är inte underviktig, jag är inte smal, utan jag har faktiskt fett som ska bort, jag väger för mycket. Därför så gör jag detta nu på detta sättet, så jag kan bli av med det sen.
Sen är jag väldigt medveten om att det kommer bli svårt att hålla vikten sedan, det är det svåraste. Jag kommer trappa upp på kaloriintaget sakta men säkert, sen när jag nått min målvikt. För jag vill inte äta såhär resten av livet.

Kommentarer
Postat av: Daniella

du svarade aldrig påvad du väger:D

2010-03-11 @ 13:49:23
URL: http://autumnpromises.blogg.se/
Postat av: ellen

jag tycker att du har bra tankar. Man är medveten om att man inte kan hålla på så här i evigheter, det orken ifrån en.



Men jag känner som du, det blir svår att hålla vikten sen, men det känns som att det är något jag får ta tag i sen när jag är där.



Tycker att det är RIKTIGT bra jobbat av dig att gå ner så mycket.



All lycka till dig :)

2010-03-11 @ 14:33:12
URL: http://fyrtioniokilo.blogg.se/
Postat av: ellen

förresten, tack för att du svarade :)



jag kör lite på det motsatta, jag undviker allt som har med socker att göra och äter mer fett.



Jag lyckades att går ner till 49 kg förra året på den "dieten" så jag känner mig trygg i den.

Alla så olika sätt och i grund och botten så fungerar ju alla så länge man har koll på kalorierna :)



jag måste också säga att det är väldigt inspirerande att hitta en blogg där någon faktiskt lyckas! Har kommit över många bloggar där folk ger upp :(



så jag hoppas som sagt verkligen all lycka :)

2010-03-11 @ 14:38:05
URL: http://fyrtioniokilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0