...äta med gott samvete?

Vågen visade minus idag med, yes... :)

Har varit vaken rätt länge, ätit ett äpple med kanel på & ska snart göra mig lite kaffe !

Dilemma
Asså, det här med vågen. Att väga mig på morgonen påverkar hela min dag. Visar vågen plus så känner jag mig stor som en kossa, antingen så äter jag knappt någonting då, för att kompensera upp allt. Eller så äter jag som vanligt, "värre kan det inte bli...?"
Visar vågen minus så känns det ju såklart jättebra. Men sen kommer jag på mig själv att jag inte ser någon skillnad på min kropp, känner mig fortfarande  som vanligt. Men iaf, om vågen visar minus så fortsätter jag äta så som jag gjorde dagen innan, eller så äter jag godis eller nåt sånt ni vet, bara för att jag känner mig duktig att jag gått ner, då kan jag ju verkligen unna mig det, med gott samvete.

Men det där "med gott samvete" som alla snackar om, det existerar tyvärr inte för mig när det gäller mat. Äter jag onyttigt så sitter jag & ångest där, hand i hand.
& varför ska man förknippa söt- & onyttiga saker med att unna sig? Varför ska man belöna sig själv för att man gått ner, med godis? När man tänker efter så är det ju det sämsta man kan göra. Då förbjuder man bara sig själv mer & mer. Man ska egentligen inte förbjuda sig själv till att äta viss mat, då vill man bara ha det mer. Så tycker jag iaf.

SCREW THIS. Jag ska ta en chokladbit till kaffet & efteråt ska jag sitta i denna soffan ensam, ångest ska INTE sitta på min rygg & dra ner mig i skiten.

Wish me luckkk.


Kommentarer
Postat av: A

Sv: jo jag förstår vad du menar, speciellt när hon är ganska fixerad vid vad jag äter och inte äter. Hon håller koll och påpekar saker hela tiden. Lite läskigt.



Jag vet att det är svårt att äta med gott samvete.

Men om vågen visar minus och du känner att du vill äta något godis, träna före.

Jag måste alltid träna om jag ska unna mig något så jag inte ligger på för höga siffror. :)

2010-04-24 @ 11:23:33
URL: http://angapa.blogg.se/
Postat av: fight for the "fit for fight"

kan nog inte heller äta med helt gott samvete.. fattar inte heller varför man ska "belöna sig med mat" om det man försöker gå ner och undvika sötsaker?



som att belöna sig med cigg när man slutat röka typ? hur konstigt låter inte det?



du är så duktig och inspirerande, keep it up!:D<3

2010-04-24 @ 12:41:52
URL: http://fightforthefitforfight.blogg.se/
Postat av: keepquite

vet du vad? jag tycker inte du är mer än värd en lite chokladbit efter de som du har gjort nu. du har gått äppeldiet hur många dagar som helst och tränar samtidigt i form av stallarbete och promenader. en lite chokladbit kommer inte göra något ont. visst kanske det är inte är så jävla bra i viktnedgångsprocess men jag menar en chokladbit? en liten liten choklad bit. se det som en utmaning istället för ångest. jag tycker du är skitduktig om du äter en chokladbit utan att få ångest eller spyr. då är du skitduktig. fast du är du redan, fast nu på ett annat sätt. du klarar det, du är stark och kan hålla tillbaka ångesten.

2010-04-24 @ 13:16:39
URL: http://keepquite.blogg.se/
Postat av: latzia

sv: Tack , tack ! :D Hoppas det går bra. hahaha !

Hur mår du ? <3

2010-04-24 @ 17:42:57
URL: http://latzia.blogg.se/
Postat av: Anonym

känner igen mig i ALLT och jag undrar samma frågor... det är sjukt sjukt sjukt.



2010-04-25 @ 13:53:55
URL: http://demia.blogg.se/
Postat av: caspian

du har rätt.< 3

2010-04-27 @ 08:38:23
URL: http://caspians.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0