Bruten vana

Idag är det fredag.
För några månader sen så betydde fredagkväll antingen att man satt hemma, själv eller med kompisar & tryckte i sig allt vad godis, chips, läsk & fet mat heter..

Eller så förberedde man sig inför en utekväll i stadens hjärta.
Förfest med chips, godis, nötter, dippsåser, söta drinkar & shottar för att sen fortsätta kvällen inne i stan  tillsammans med alldeles för mycket alkohol.
Att vakna upp dagen efter med ångest var en rutin på både lördagar & söndagar.

Jag har inte druckit en enda droppe alkohol på hela 2010, & det känns superbra!
Det är ju inte så att jag är nykterist på heltid, eller ja, just nu är jag nog det faktiskt! För det  är så jäkla mycket onödiga kalorier i alkohol, som jag inte behöver i mig när vi är endast 4 månader från sommaren!

Jag vill inte att vinterns festkvällar ska synas på min kropp i sommar, så att säga ;)


Kommentarer
Postat av: evelina

Håller med varje ord, har heller inte taget en droppe av det här året. (kul att vara singel och inte kunna gå ut) Not! hahah;)

förstår bara inte än vad man gör en helg när man inte går ut? för känns som det bara återstår filmkväll/myskväll. Och dom brukar ju innefatta FAIL!



Har ingen lust att gå till krogen nykter heller, för vet att den kommer ändå inte sluta så.

Fan vad deppig jag låter hahah;) men är väl bara orolig för hur den här kvällen kommer sluta;)



Ha en toppen fredag<3 kram

2010-02-12 @ 14:29:44
URL: http://evelinacraazy.blogg.se/
Postat av: Bitterfittan

hoppas du har en bra fredag? (:

2010-02-12 @ 14:41:52
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, positiv energi, lågkolhydratkost & träning! Nu även Bloggjoggen-skåne

Att äta FÖR lite stjälper på det viset att kroppen då ställer in sig på "fattiga tider" biologiskt, och drar därför ner förbränningen och lagrar så mycket energi och fett som möjligt. Enkelt sagt leder för lite intag av mat till både försämrad förbränning och brist på massa nödvändigheter som kroppen behöver.



Att äta många gånger om dagen i små portioner är jätte bra! Det är bra för förbränningen. Men fortfarande så blir det inte bra om för kroppen om det sammanlagda kalorieintaget är för lågt.



Jag har inte stenkoll, och det är lite individuellt beroende på ålder, vikt och hur mycket man tränar osv, men jag tror att som vuxen kvinna rekommenderas man att äta ca 1800-2200 kalorier per dag om man skall bibehålla sin vikt. Så jag skulle gissa på att man vid viktminskning egentligen skall ligga kanske runt 1200-1500 kcal minst. Sök på internet och se om du kan räkna ut någonstans vad som passar din kropp :)



Kämpa på, du är jätte duktig!

2010-02-12 @ 15:24:26
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/
Postat av: fight for the "fit for fight"

åååååååååååååh, fredagar och deras "myssnacks"-måsten... usch.. mörk choklad blir min vän då mammas hökögon vakar över mig så jag äter skit..



idag har jag ju dock redan tryckt i mig skit (mjukt bröd + varm choklad) så känner mest för att gå o gömma mig... :/

2010-02-12 @ 16:38:37
URL: http://fightforthefitforfight.blogg.se/
Postat av: e

åhh tack för din fina kommentar! :) ja dansen kommer bli sjukt kul att börja i nu igen, kommer med all säkerhet uppdatera mer om det!



jag BEUNDRAR dig något enormt för att du inte har druckit alkohol denna sidan av året! BRA JOBBAT!! inte b a r a det att det är gott med drinkarna, cidern och vinet.. det största suget som jag känner är ju att det är så skönt att bli full och att jag alltid har så himla roligt med mina vänner (vi brukar alltid spendera bakisdagarna tillsammans. det blir ju en slags trygghet, att alla ligger i hög på varann och äter pizza)..



fan vad alla festkåta människor kommer ångra sig i sommar då dom ser dig! SNYGGING!! stay strong!! <3

2010-02-12 @ 17:22:52
URL: http://demia.blogg.se/
Postat av: elli

Gud så duktig du är! Själv skulle jag seriöst inte klara mig utan att dricka.. Behöver komma bort från verkligheten ibland! Dock ser jag till att räkna kalorier på det med så mig gör det inget :) Har också tagit bort allt onyttigt innan och efter så jag är ganska nöjd med situationen jag har nu! :) Men du är sååå duktig och jag beundrar dig grymt mycket! <3

2010-02-13 @ 18:29:45
URL: http://tomorrowcanwait.blogg.se/
Postat av: p

hatar helger just pga alkohol och myskvällar ._.

2010-02-18 @ 20:56:36
URL: http://autumnpromises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0