Dagens intag 14/2

Det är verkligen med en klump i magen som jag skriver vad jag ätit idag, har verkligen proppat i mig mat & onyttigheter. Känns jätteäckligt, just eftersom jag ätit så bra den senaste veckan.
Men men, here it goes..

Frukost:
Fiberhavregrynsgröt - 65 kcal

Mellanmål 1:
Kaffe med mjölk - 28 kcal

Lunch:
Lättyoghurt - 89 kcal
Hallon - 20 kcal

Middag:
Lite av en kebabtallrik - 348 kcal = BIG FAIL

Kvällsmat:
Kaffe med mjölk - 23 kcal
Chokladbrownie - 176 kcal

Övrigt:
Plopp saltlakrits 50 g -248 kcal
En kitkat 45 g - 224 kcal

Totalt: 1221 kcal


Ut:
Stallarbete 45 minuter + 184 kcal
Skottat snö 40 minuter + 328 kcal

Allt som allt: 709 kcal

Ja, ni ser..?
Mamma hade köpt hem kebab, & fy vad äckligt det var efteråt. Åt inte upp hela, mindre än hälften. Men fyfan vad illa det smakade! Nu när jag ätit såpass nyttigt nästan hela veckan så får man i sig nåt sånt. Smakade skit, såå mycket SALT. Usch nä det var vidrigt.
Sen blev det fika med en bit av en chokladbrownie & kvällen innebar mer choklad.

Jag mådde verkligen skitdåligt efteråt. Min mage var upp&ner & jag började tom lipa så förbannad på mig själv som jag var.. Pinsamt att medge men så var det faktiskt.
Vet att man inte borde banna sig från att äta vissa saker. Men jag & kebab har ett förflutet tyvärr. Varje bakisdag & såå mycket kebab jag fick i mig under mitt senaste förhållande, äh det är fan inte lagligt.
Därför blev jag så arg på mig själv att jag åt det.

Men eftersom att jag ätit bättre än nånsin (innan idag), så vet jag nu hur illa det smakar. Mina smaklökar har verkligen ändrat tycke för viss mat.
Direkt efter jag ätit så kände jag hur mitt blodsocker steg upp till himlen, för att sjunka lika snabbt & det var väl därför jag var så grymt deppig förut.

Men jag tog mig ut & skottade snö i 40 minuter hahah. Sjukt jobbigt, speciellt när min kropp mådde så dåligt efter mitt matintag.

Men men, ingen mer sånhär skit nu kan jag lova. Jag vill inte äta sånt här, så det tänker jag inte göra er, promise.

Hoppas ni fina haft en bra dag ♥ Alla hjärtans dag idag ju..


Såhär har jag kännt mig idag, yes..

Kommentarer
Postat av: Jenny

Förstår att det känns tråkigt när veckan i övrigt gått så bra, men bara att ta nya tag! :D Du har verkligen varit SKITDUKTIG!!! :D



Jag gör likadant med vågen... Försöker hålla mig borta från att väga mig varje dag men det är svårt :P



Tack det samma!! :D Hoppas du får en fin kväll! :)

2010-02-15 @ 17:26:48
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Cooikedoough

Förstår precis vad du menar. Men du är inte ensam om att faila.. och mitt intag var högt över dit!!!



Nu tar vi nya tag! stay strong <3

2010-02-15 @ 20:54:45
URL: http://cookiedoough.blogg.se/
Postat av: Sophia

men gumman. du kan äta 2000 kcal per dag och gå plus/minus noll. du ska inte ha ångest, du bör ha en "ätardag" en gång i veckan. du kommer inte orka hålla på sådär. sedan när du börjar äta som vanligt kommer du gå upp alla kg. ta det lite mer försiktigt. var inte dum!

2010-02-16 @ 18:43:35
Postat av: fanny

Hej! Hur räknar du alla kalorier? hur kan du t.ex veta att du åt 348 kalorier kebabtallrik?

Det verkar så svårt att räkna ut det exakt...

2010-02-24 @ 17:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0