Fuck sundays & mondays

Jahaopp. då sitter man här igen & väntade sig att det skulle bli en bra måndag, men nej nej, det är det sista det är.
Sockersuget är här även idag & jag skulle kunna döda för en choklad just nu.
Jag har gjort allt för att motverka detta. Jag har fått i mig krom, borstat tänderna, hällt i mig massa vatten, ätit soppa. Vad mer kan man göra?
Fffffff.


Söndagar & måndagar är fan så jobbiga.
Söndagar är jobbiga bara för att man varit duktig större delen av veckan & speciellt helgen. Sen så känns det så tomt på söndagen, när man inte ätit nåt onyttigt. Jag är inte van vid det, innan jag började att räkna kalorier så åt jag godis, speciellt choklad, nästan varje dag! Det är helt sjukt. & nu äter jag inget. Visst, nåt fail nån gång med en kexchoklad. Men inte annars.
Måndagar är jobbiga bara för att man har kvar ångest från söndagen & tänker att "nu jäävlar ska denna veckan bli bra, INGET fail överhuvudtaget!" , det känns som att det blir för mycket press på en & jag som hatar måndagar förövrigt blir totalt deppig..

Sen har mina måltider bliit helt fucked up idag också. Eftersom? Jag försov mig till 15:00 , fattar ni?? Shit det är SJUUKT. Somnade väldigt sent & sen så vaknade jag på morgonen flera gånger men jag var såå trött, så jag somnade om igen hela, hela tiden..

Ah men ni ser? Det är en jävligt dålig dag för mig. Vet inte vad jag ska göra åt detta. Vill sova bort denna dagen men det går ju inte. ha-ha.. plugga borde jag göra. men orken är som bortflugen.


Jisses, sen när blev detta en klagoblogg..??
hoppas ni har en bättre dag än mig <3

Kommentarer
Postat av: b

2 äggvitor (15+15 kcal)

1 msk socker (48 kcal)

1 msk kakao (23 kcal)

(totalt 101 kcal)



1. vispa äggvitorna med sockret med en elvisp på hög nivå tills det blir "hårt" och fluffigt

2. ta i 1 msk kakao, vispa lite till

3. ät, helst direkt ur skålen



Om du måste, testa det här receptet, ungefär som chokladmousse, bara sjukt mycket "nyttigare". Mycket bättre än vanlig choklad. Annars så kämpa på, suget måååste ju försvinna. Stay strong! Hugs<3

2010-02-08 @ 18:29:47
URL: http://nevertoothin.blogg.se/
Postat av: fight for the"fit for fight"

sv. men usch, jag börjar oxo känna sug nu, hela dagen har gått super, men NU kommer suget BIGTIME!



vi får stå emot, stay strong<3

2010-02-08 @ 19:23:54
URL: http://fightforthefitforfight.blogg.se/
Postat av: N

Asså skit du är typ min tvilling xD jag hatar också söndagar mer än allt annat! Lördagarna kämpar man sig igenom utan att äta godis eller något men sen på söndagen är det precis dom att allt försvinner... Hatar det verkligen "/



Stay strong <333

2010-02-08 @ 21:47:05
URL: http://starve-on.bloggplatsen.se
Postat av: WellbeingOfMe - Välmående, positiv energi, lågkolhydratkost & träning! Nu även Bloggjoggen-skåne

Hejsan!

I mina öron låter det som att du har väldigt höga krav på dig själv. Det låter även som att du äter väldigt (för lite). Tänk på att om kroppen får i sig för lite näring så kommer den i längden att lagra mer fett då den ställer in sig på att lagra så mycket så möjligt för att den vet att den inte kommer få i sig tillräckligt med mat. När man äter för lite så bryts dessutom muskelmassan ner, och det är mycket därför man tappar vikt. Risken är alltså att du förlorar muskler och ökar procentandelen fett i kroppen om du äter enligt svält-kriterier så att säga.



500 kalorier om dagen låter på tok för lite! Det är inte konstigt att du ibland i panik "failar" när du äter så lite, för kroppen skriker ju efter näring och blodsockret ligger förmodligen för ofta för lågt. Om du tillåter dig själv att äta nyttigt, men i större och hälsosammare mängder, så är jag övertygad om att du kommer ha lättare att få ett bra resultat i det långa loppet!



Hoppas att du lyckas nå din drömkropp och samtidigt må bra :) Kram

2010-02-11 @ 14:04:51
URL: http://wellbeingofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0