About me...

Jag är en sån person som äter när jag har tråkigt, är ledsen, är glad eller så fort jag blir sugen på något.
Detta har blivit en riktigt dålig vana.
Man lever inte för att äta, utan man äter för att överleva!

& det är just detta som jag har kämpat med nu ett tag. Vändpunkten var för några veckor sen, då jag ställde mig på vågen för första gången på länge. Fick sån sjuk ångest & man undrar vad det är man sysslar med egentligen..

Att jag ätit när jag har haft tråkigt är det sämsta jag gjort när det gäller allt dethär.
Jag är håller på att ta mig ur mitt sockerberoende. Har varit beroende av cola hur länge som helst.. det är verkligen hemskt jobbigt.

Nu har jag inte druckit riktig cola på snart en månad.
Cola zero dricker jag lite då & då, vilket jag tycker är helt okej då det inte är några kalorier i cola zero. Men sen kommer ju alla äckliga tillsatser med cola zero, men i nuläget så är det bättre än allt socker som finns i cola.

Jag vet hur mycket som helst om hur man ska gå ner i vikt. Jag vet exakt hur man ska göra för att gå ner i vikt.
Ändå fick man aldrig tummen ur röven för att ta tag i sin kropp, förrän nu.. :)

Nu är det snart sommar & jag vägrar att känna mig som en val när man går på stranden, Jag vägrar att min självbild ska få påverka mitt sociala liv, Jag vägrar att inte känna mig bekväm i min kropp,  - en sommar till.


Nej, deadline för mig är i maj, då vill jag ha gått ner minst 10kg.

Jag SKA klara det!

Kommentarer
Postat av: cookiedoogh

sv; hihi tack :D



Jo,jag vet att det är dåligt att träna när man har ont i halsen (för att det kopolas direkt till hjärnan).

Men gäller det oxå om man bara är lite förkyld/snuvig? eller är det ok att man är ute och går och gör lite hemma övningar? vad tror du.

okej,tack för tipet!

2010-01-25 @ 19:18:35
URL: http://cookiedoough.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är du samma person som skrev downdowndown bloggen innan med? :)

2010-01-25 @ 19:31:08
URL: http://unpretty.blogg.se/
Postat av: emma

Lycka till!

Känner verkligen igen mig i din text

2010-01-25 @ 19:54:25
URL: http://finewithoutsugar.blogg.se/
Postat av: Cookiedoough

sv; men jag brukar vara varmt klädd. Men tack för rådet:)

2010-01-25 @ 20:22:29
URL: http://cookiedoough.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej, vad är din startvikt? och din målvikt? samt din längd?



Hur som helst så lycka till!

2010-01-27 @ 07:59:12
URL: http://sjuttonkilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0