wtf

Hela mitt liv fullkomligt skriker dubbelmoral.
Tex: Jag har skrivit hur många arbeten som helst i skolan som handlar om ätstörningar. Hur dåligt det är för kroppen att spy, att gå på svältdiet, komplikationer osv osv.
Ändå sitter jag här nu & har ätit smörgåstårta, choklad & kaffe som jag precis har spytt upp.
Sen att jag bara för några timmar sen var superpeppad på att äta bra mat, sluta spy, vara utan ångest & gå ner i vikt.

Det enda jag undrar nu, det är VART FAN ÄR MIN SJÄLVDICIPLIN?!
vad sysslar jag med egentligen?

Äsch, än är inte dagen slut & nåt bra får jag göra utav den. puss.

Kommentarer
Postat av: latzia

sv Härligt! :D Då kör vi på det du och jag !

Vi gör det tsm !

Men thé tycker jag ska vara med i den grejen då!

För jag kan inte klara mig utan thé : / haha.

<3

2010-03-30 @ 17:24:53
URL: http://latzia.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag känner precis som du. jag orkar itne mer, har vägt mkt mindre än såhär men mår ändå så jälva piss ju st nu

2010-03-30 @ 22:40:02
Postat av: J

sv: tack så mycket sweetie:) och ja dom där kommentarerna från föräldrar är helt enkelt något man får tvingas stå ut med om man ska lyckas. (VILKET VI SKA!)



jag känner igen det där med dubbelmoralen. man VET hur dåligt det är och allting och man skulle aldrig "rekommendera" det här till någon annan, men ändå gör vi såhär? jag skrev också ett arbete en gång om anorexi, en jättestor fördjupning och jag fick ju svart på vitt alla hemska komplikationer man kan få och alla sätt som man påverkas både psykiskt och fysiskt osv, men ändå blev jag bara MER motiverad och peppad av det typ:O sjukt egentligen.. och alla växlingar är så otroligt jobbiga, ena stunden superpeppad, nästa stund proppa i sig mat..



men du vi klarar det här, för vi reser oss ju upp igen VARJE GÅNG! <3

2010-03-30 @ 22:53:21
URL: http://novemberonsdag.blogg.se/
Postat av: Lina

Det går att göra det nyttigt! Asså om du känner så som du gör ska du kanske söka hjälp! Så du inte förstör din kropp!

Hitta någon som kan hjälpa dig göra det bra så det håller i sig.



Att äta mindre kalorier än vad kroppen behöver för att överleva förstör din kropp. Om du räknar ut dit basala energibehov och det visar sig att det är tex 1200 så är det så mycket du ska äta för att din kropp ska fungera NORMALT. Äter du mindre än 1000 kalorier om dagen ställer kroppen in sig på svält och sparar på ALLT den får i sig och du får svårare att gå ner i vikt.

2010-03-31 @ 10:00:36
URL: http://panil89.blogg.se/
Postat av: marines

Men du har åtminstone börjat TÄNKA och VILJA bli bättre, sluta spy och leva ett sundare liv. Det är ett steg på vägen.



Ingen svält - inget är förbjudet - ingen hets- ingen spya. Så kan man säga att kedjan oftast går. Det ena leder liksom till det andra.



Försök att satsa på bra och hälsosam mat som du vet är bra för kroppen, som gör dig pigg och full av energi. Ett tips är också att sluta med att räkna kalorier. Jag har precis slutat för att jag absolut inte mår bra av det. Blir helt paranoid och beroende. Om jag inte vet hur mkt kcal något jag äter inehåller försöker jag på alla sätt räkna ut det. Det är inte sunt. För mkt stress adding to my life. Och så hänger man upp sig på kalorierna och inte huruvidare maten är nyttig och näringsrik för kroppen eller ej.



Jag hejar på dig! :)

2010-04-02 @ 23:41:10
URL: http://Marines.bloggsida.se
Postat av: Anonym

Du gör mig fullkomligt galen. Jag jobbar mäktigt mot min ätstörning medan människor som du peppar andra att leva lika dåligt som du själv. Sluta leda andra in i fördärvet. Fan.

2010-12-19 @ 20:43:13
Postat av: -

Jag förstår inte att inte mer människor kommenterat med hjälpande inlägg?!

jag är 15 år och har precis kommit ur mitt anorexibeteende. Skrev precis ett inlägg om hur bra jag mår nu. Hur jag fått tillbaka livslusten. Hur jag kunde äta en minimal frukost och lunch och sen fundera hela dagen på om jag ska spy eller ej. För att sen dra till gymmmet 1 timme varje dag och sen dränka hungern med te.



Jag förlorade min mens och mitt humör, min ork, mina föräldrar för ett kort tag och även mig själv. Allt blev rutin. Samma vardagstråk. Jag kunde lika gärna dö.



Nu äter jag 5-6 mål om dagen. Jag motionerar ofta. Äter hellre 6 nyttiga mål än massa onyttigheter och en spyr upp som jag såg som en val förr.



du har bara en kropp och en själ - ta hand om dom.

2011-02-13 @ 17:10:47
URL: http://cakeisbanned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0