Uppdatering !

Hej alla fina, hoppas ni mår bra?

Längesen jag skrev & mycket som har hänt. För att göra en lång historia kort, så började jag bli riktigt rädd över vad som hände med min kropp. Ständig huvudvärk, orklös, utebliven mens osv. Så vet ni vad jag gjorde? Jag gick till vårdcentralen & senare  berättade allt om mina tankar kring mat, träning, att jag spytt upp maten osv. Det var det svåraste jag nånsin gjort, men jag var tvungen just eftersom att jag var så himla orolig över min hälsa. De tog massa prover & vi satt & pratade länge.
Läkaren sa att detta var ett klassiskt fall av bulimi. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta! Visst att jag har en skev uppfattning till mat, träning & allt, men att höra att jag har bulimi högt kändes sjukt löjligt. Fy vad jag skämdes! Snart 20 år & sitter fast i denna skiten? usch.

Jag VILL verkligen mest av allt sluta spy, att ständigt tänka på vad jag äter  & sluta få ångest så fort jag äter. Men. Jag vill fortfarande gå ner i vikt, jag känner mig inte färdig med min viktnedgång än. Har stått stilla på samma vikt hela sommaren. Orkar inte med det mer. Så nu kör jag failfritt igen. ska verkligen försöka! Hålla mig till den maten jag planerar att äta & inget godis & annan skit.

Äsch, jag säger såhär, ett besök & ett samtal med henne nästa vecka. Ingen kan tvinga mig att gå dit. Kanske kan vara skönt att ventilera alla tankar för en främling som man aldrig mer kommer att träffa..
fan.

Hörs snart igen, saknar er! ♥



Kommentarer
Postat av: e

hej älskling!! FAN vad stolt jag blir över dej!! har länge velat ta kontakt med läkarvården, men jag är så full av skam för denna sjukdom. helt fel, man ska väl inte skämmas över att man är sjuk? men det är ju så, när det är psyket som spökar.



bulimi är ett jävla helvete, och jag vill tro på att man kan bli helt frisk. men jag har en liten väg kvar, hela tiden. det dyker upp igen igen igen. men en vacker dag ska jag vara helt fri. och du med. puss på dig!

2010-09-26 @ 11:52:40
URL: http://demia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0